Smooties på bästa sätt

Lite sent att berätta om lunch nu, men jag hoppas ni ser innan imorgon då då! Visst, det här är ingen matblogg, men jag gillar ändå mat & bakning på ett lättare sätt, inte hyperintresserad, men det är skoj! Här är mitt bästa lunch-tips, åtminstone på sommarn! Smootie fungerar alltid, det går inte att misslyckas!
Personligen är min favorit blåbär som huvudsmak, och den gör jag på samma sätt som jag gjorde dagens dryck, fast med jordgubbar:

Mixa samman så mycket jordgubbar/andra frysta bär du vill ha, med 1 banan, mjölk, naturell yougurt, lite havregryn och citronsaft (köp en citronburk på ICA bara). Ta så mycket vätska så den blir lagom flytande, inte för tjock, min inte mjölkig! Så gott och snabbt och enkelt till lunch eller frukost på sommaren. Dessutom med en skiva hembakt solrosbröd & ost, så blir allt fina fisken. Toppa smootien med kokos och färska bär. Använder du färska bär i drycken, an det vara gott med ett par isbita att mixa ned, så blir drickan kall & god!


Oväntade färger!

Avnjutes bäst i trädgården med solbrillz, dynor i gräset, träskor och gamla tidningar!

MUMS! Det bästa jag vet

Kommentarer
Postat av: AMANDA FALK

gud vad gott :D smarrigt!

Sv; Blev det charlie's angels? tycker de var as bra :D eheh

Ha en grym fredagkväll!

2010-08-13 @ 18:40:43
URL: http://amandafalk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0