Kreativiteten flödar!

Jag är nog faktiskt en rätt kreativ person, måste jag säga! Jag älskar att hitta på nya saker, testa något nytt, förändra och pröva hur något kan se ut. Sådant som bygger upp en bra kreativitet är att låta sig inspireras från andra & annat. Ibland ser jag något i en butik, och tänker "wow, vad smart! Det ska jag testa", men ibland tänker jag att "hade man flyttat lite mer på det där och lagt dit en sådan istället, hade det sett mycket ballare ut". Så visst, jag är ofta fylld med ideér som jag själv byggt upp och funderat ut, men man måste hitta vägar från andra håll också!

Själv så målar jag akvarell ibland. Det är nog ett av det mest harmoniska man kan göra. På landet satt jag i somras framför vattnet med färger, svamp, penslar, vatten, papper och föremål. Sen målar man bara det som dyker upp i huvudet, eller stilleben! Så lugnt och avkopplande med de mjuka, lätta, pastelliga färgerna! Jag gör också egna kort, så som Gratulationskort, Student, Julkort, Påsk, Begravning, Bröllop & Dop. Jag har visat dem i bloggen förut, om hur de byggs upp i 3D med olika steg. Dock är det lite pilligare etersom man måste koncentrera sig på att klippa och skära rätt.

Cupcakes är en annan passion i livet! Jag älskar att dekorera och fixa till dem. Jag tror det är dags för at baka några stycken av mitt eget recept: Blonde&Smart som de nu slutligen blev döpta till! Så fort regnet har slutat ösa ned, ska jag ner till Ica och skaffa mig Philiadelphiaost och vit choklad!
Sedan kanske jag pysslar om naglarna och syr ihop min cupcake-ask eller gör ett Dopkort i scrapbooking-style.


Mina 3D-kort

Akvarellmålning i vårens tecken

Födelsedags-cuppies!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0