18april

Snart kommer Maria hit! Det ska bli så kul att träffa henne, fast det egentligen är lite mer än en vecka sedan jag såg henne sist! Det känns som det är mycket längre än så jag senast träffade henne, vi är ju vana att se varje dag i skolan liksom, och nu blir det två veckor på egna arbetsplatser utan varandra.
   Vi ska väl mest snacka och ta en promenad i det vackra vädret.

Innan hon kommer tänkte jag fixa ett litet bus till min pappa, hihi! Det är nämligen så att jag efter mina träningar hänger in träningskläderna vårt torkskåp i tvättstugan. Och med fem stycken i famlijen som alla tränar, blir det rätt mycket träningskläder i skåpet. Med fotboll eller egen träning nästan varje dag blir det en del kläder, alltså brukar jag inte hinna ta ut kläderna innan jag ska använda dem. Men min pappa, när han vill få in sina saker i torkskåpet, eller en tvätt, så mosar han bara ned mina kläder i en hög, i min redan så överfulla låda tillsammans med resten av mina träningskläder. Den blir så full att den knappt går att öppna, om man inte VIKER in kläderna, som jag gör i mitt egna system i lådan. Trots att jag sagt till min pappa en miljard gånger att säga till mig när han vill hänga in något, så jag själv kan VIKA in kläderna, mosar han in dem i alla fall. Därför ska jag nu skriva ut små lappar med denna hälsning på, och sätta på pappas bekanta ställen i huset, typ kaffebryggaren, på hans motorcykel osv. så han någon gång lär sig. Vad tror ni om detta?

Pappa!

Nästa gång du behöver torkskåpet, och mina kläder är i vägen,
då säger du genast till mig! Är jag inte hemma, så lägger du kläderna
på bänken, så jag kan VIKA in dem när jag kommer hem. Om du så gärna
vill att de ska ligga i min låda, får du själv ta en lektion och lära dig mitt system
för var de olika kläderna ska ligga och hur de ska vara vikta, så du själv kan
vika in dem. Nästa gång du bryter mot dessa regler, kommer jag att bli arg,
 riktigt ARG!

CAPISH!?



Jag är på bushumör, och Maria är här! Jippie ka yey!

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag diggar din blogg staffi! Fortsätt så! :*

2010-04-18 @ 17:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0