Nationaldagen 6 juni

Sådär, nu har jag kommit igång med bloggen jag lovade öppna efter sportlovet, som just var för ett tag sedan...Bättre sent än aldrg! Måste lära mig lite av hur man fixar med design och sånt, ska se om jag kanske kan få lite hjälp av min bror sen, senare.     Idag har jag varit på landet med mamma & pappa. Det ligger ute i skärgården på en liten ö utanför Åkersberga. I år ska jag lära mig köra båten ordentligt. Jag började förra året, men allt man lärt har bara flugit ut genom öronen, så nu ska jag lära mig "igen". Vi åkte ut igårkväll, åt lite gott och tittade på TV. Idag fixade vi lite i på tomten, klippte gräs, rensade osv. Och promenerade såklart, det är ett måste där ute. Vi bjöd också över nåra grannar på lite fika, så vi pratade och hade det trevligt!

I den här kommande veckan går jag mina tre sista riktiga skoldagar, sedan är det bara tre aktivitetsdagar kvar, stadsvandring, stadsorientering och städdag med aktiviteter. De komunala skolorna i Väsby slutar ju väldigt sent i år, 16 juni. Men det blir nog bra, det är ju inte mycket kvar nu. Veckan som gått har varit spännande. I torsdags serverade tjejerna i klassen på niornas bal, grymt kul! Vi dekorerade, blåste ballonger, och dukade på eftermiddgen, senare på kvällen serverade vi välkomstdrink, förrätt, varmrätt och efterrätt. Avdukning och disk och dans var man också tvungen till, men väligt kul var det!      I fredags var det orienteringsdag. Jag och Mikaela som jag sprang med tog oss runt på 1, 17 tim med alla kontroller avprickade!!

Nu ska jag titta en liten snabbis på design och grejer, sedan är det dags att titta på matchen Sverige-Danmark!
HEJA SVERIGE!!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Ohh, najs att du äntligen har börjat, men jag var fortfarande före dig!! Har du insett att du kommer att få höra det resten av livet?? hahahah

2009-06-06 @ 23:49:07
URL: http://mariabergsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0