Inga "kill/tjej-tidningar & åldergräns"

Händer inte så mycke just nu. Har precis ätit kylskåpsrester till middag, ensam klockan åtta första sommarlovskvällen, myyysigt, jaa, ganska! Ska äta lite glass & mörk mintchoklad för att fira och samtidigt kolla på dubbelavsnitt av Hell's Kitchen. Mamma kommer väl hem snart också. När HK är slut vid elva, ska jag gå och lägga mig och läsa några sidor ur Amelia.

På tidningen står det "för kvinnor 40+". Men jag älskar ju den tidningen! Och jag är 13 år, inte 40! Får jag inte gilla eller läsa tidningen då? Men jag skiter i det, för jag tycker det är en supergrym tidning med bra och roliga reportage, ariklar och insändare mm. Gillar verkligen hela tidningen. Om jag nu gillar den fast jag inte är över 40, får jag väl vara en medelålders kvinna som läser tanttidningar. SO WHAT? En tidning borde vara gjord för alla, även om det finns inriktningar på mat, sport, inredning osv. Det finns väl killar som gillar att läsa 'Frida' & 'Julia', även om de riktar sig till yngre tjejer kanske. Killarna kanske tycker det är intressantare med kändisskavller än med bilsport. Och vi tjejer kanske tycker det är intressantare med bilsport än med kändisskvaller? Så även om tidningen riktar sig till en speciell grupp, borde de inte skriva det på framsidan eller i tidningen. För det finns ju andra som faktiskt vill läsa, även om man inte hör till den tänkta"målgruppen".

Godnatt & HÖRS


Kommentarer
Postat av: Maria

Håller helt med dig ,hun'!!

Amelia ÄGER!!! <3 Go Ameila!!

2009-06-19 @ 20:07:21
URL: http://mariabergsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0