Fredag eftermiddag

Om typ en timma ska jag åka ned till ICA och packa kassar med några i laget. Det är en laggrej, så vi får pengar av ICA när packar matkassar åt folk, inte så himla skoj, men vi får ju för det.
Stan idag var faktiskt roligare än igår. Vi började vid centralen, och där fick vi ett frågeformulär. Man skulle gå till olika ställen och likt igår så hittade man svaren (oftast) där. En del frågor var riktigt knasiga, ju, menmen... Det var ganska mysigt, jag gillar Stockholm, en superfin stad. Vädret var också välidgt bra, lagom varmt. När vi var klara med frågorna lämnde vi formuläret till mentorn som väntade i Humlegården, fin park. Då gick jag, M & M och åt. Pappa hade tipsat om ett ställe som han ätit på, och egentligen var det inte tänkt att vi skulle äta där, men restaurangen låg på Stureplan, och eftersom det är jättenära  Humlegården, sa jag att vi kunde äta där, för jag tyckte det lät gott när pappa berättade. Restaurangen hette Vapiano, och det är typ en pastarestaurang, men dom har ocks¨å pizza & bar. De har ett väldigt bra system, smart faktiskt. Dessutom var det superfräscht, men också mysigt, och maten var väldigt god. Jag tog en Carbonara. Kan verkligen rekommendera Vapiano, inte så dyrt heller, men ändå lite lyxkänsla. När vi ätit klart hade himlen öppnat sig, och regnet öste ned. Vi gick upp mot Humle igen där vi skulle återsamlas, men vår mentor sa att vi fick gå själva direkt till Centralen och ta tåget hem, om vi hade SL-kort. Eftersom vi hade det, och ingen av oss hade lust att vänta i det 'mysiga' vädret, gick vi bort dit och åkte hem. Jag, Maria & Mickis hade liten skrattstund på vägen hem. Egentligen har jag massa bilder att lägga upp, men min dator är väligt seg och hittar inte filerna, så jag är rädd att de inte kommer upp, kanske någon annan dag om det går.
Det regnar fortfarande grymt mycket, men ICA är ju ändå inomhus så... Ikväll ska vi äta med några kompisar, tror jag, om det nu blev så, så det blir hämtmat. Jag kommer ju alltid hem senare från centrum (står där mellan 4-8), så jag får säkert äta ensam i alla fall.         (Synd på fotona, förresten.)
HÖRS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0