Gotland var..

För två veckor sedan kom jag ju hem från Gotland, tänkte bara berätta lite kort om hur det var där!
Jag och familjen bodde strax utanför ringmuren i Visby, och vi bodde på en, typ,  liten etagevåning. Vädret var kanon, verkligen! Så det blev stranddagar nästan varje dag, härligt! Vi var mest på Tofta, där var det superhärlig strand med mjuk,finkornig sand, och skönt svalkande vatten! Förutom bad och sol och promenader längs stranden, spelade vi lite strandtennis och sparkade lite boll, skojiga sommarsporter på stranden! Vi var inne i Visby stad varje kväll och knalllade runt på de riktigt mysiga gatorna. Känslan var utomlands, typ liten by i Grekland. Jag har inte varit på Gotland sen jag var tre år, så jag mindes inget, MEN vilken mysig stad! En kväll var vi på tornerspel, coolt med hästarna och de skickliga ryttarna som var grymt pricksäkra! Kul underhållning! Två dagar hyrde vi cyklar, en kväll cyklade vi runt i stan, ganske jobbigt eftersom det bara är kullersten överallt! En dag cyklade vi ut från Visby och bara trampade längs de mysiga vägarna med blommor längs vägarna, åh mysigt! Vi stannade och åt matsäck och badade, och vädret var super, man kände sig så fri, som i en reklam för något smör eller något, haha!!
Vi hade råkat pricka in vår semester samtidigt som det är stockholmsveckan inne i Visby, så det var fullt med festande folk, colla klänningar och kul att titta på folklivet. De få klubbar som finns på Gotland invarderas av stockholmsungdomarna, och även i hamnen låg yachter med disco för fulla muggar, kul att titta på samtidigt som man slickar på en glass från Sveriges största glassbar, 100 sorters lösglass! Men veckan på Gotland var helt fantastisk, och jag är kalasnöjd!

Jag tycker bara det är synd att det är så många mindreåriga på dessa fester och klubbar, och en hel del människor som inte kan kontrollera sitt festande...Ca 25 st poliser var inhyrda under veckan, bara i Visby, och de är välbehövda!
Det är minst lika roligt att stå och titta på båtarna med stans värsta fester, än att inte kunna gå hem på morgonkvisten, eller kräkas upp den farliga mängd man fått i sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0